Search

Poporodni čas v času pandemije COVID-19

Updated: May 22

Poseben čas, brez dvoma.


Že tako je pomanjkanje skupnosti in podpore drugih ljudi eden večjih izzivov (zgodnjega) materinstva. Celo do te mere, da tega sploh ne vemo in se nam zdi, da je normalno in edino prav, da zmoremo same. No, sedaj pa še tista podpora, ki bi jo sicer lahko sprejele, v kar nekaj vidikih odpade.

Preberi si 6 smernic in idej, ki ti v tem času, ko smo v socialni izolaciji zaradi koronavirusa, lahko pomagajo v poporodnem času.

Naj bo priprava tvoja prioriteta. Kot izbira in nakup ležišča za dojenčka ali voziček (čeprav kot veš, to nikakor ni nujna oprema).


1. Dodaten prostor za (zamrznjeno) hrano

Še bolj kot običajno ima smisel, da že prej poskrbiš za ustrezno predpripravljeno hrano.

Razmisli, kaj od tega lahko vpelješ v svoj dom. Smisel ima, da imaš v naprej zamrznjenih vsaj nekaj omak in juh, da bo potreba po kuhanju v prvih tednih kar najmanjša. Za prve 4 tedne npr. lahko načrtuješ odmrzovanje vsake 2-3 dni, tako da je dobro, da imaš na zalogi cca. 10-15 dvojnih obrokov – npr. 7 dl juhe ali 3 dl omake.

- Nakup dodatne zamrzovalne skrinje

- Izprazni skrinjo nepotrebnih vsebin (ledene kocke, vložki, 2 leti star kruh ali golaž?)

- Shranjevanje v vrečkah namesto v posodicah (kar prihrani prostor)

2. Avtomatizacija gospodinjstva

Če imaš možnost, razmisli, katere naprave bi ti lahko bistveno olajšale skrb za dom. Če nakup zate ni opcija, preveri, če si lahko za mesec ali dva kaj od tega izposodiš pri bližnjih, sodelavcih, sosedih oz. kupiš rabljeno opremo (in jo morda potem prodaš naprej).

Sušilnik perila, robotski sesalnik, termo mikser, kuhinjski robot ...

3. Nega tvojega telesa

Ker ti masaže in druge manulne tehnike ne bodo na voljo, razmisli, kaj lahko storiš sama. Najdi ideje za preprosto samomasažo z oljem (ali brez), samomasaža dlani in stopal, mali pripomočki, kot so maser za lasišče (tista žična metlica), leseni valjčki za stopala, penasti valj (za masažo nog, hrbta), masažne žogice (za predel vratu, lopatic, hrbta, zadnjice, stopal ...).

4. Strokovnjaki na daljavo

Trenutno cveti trg strokovnjakov na spletu. Kar je odlično, saj nas lahko zdaj dosežeš hitreje in (pogosto) ugodneje. Priskrbi si informacije (npr. s spletnimi tečaji in predavanji) ali osebno obravnavo – kontakte oseb, ki delajo na daljavo (svetovalke za dojenje, terapevtke, doule in poporodne doule, psihoterapevt, manualni terapevt). Stoj na ramenih velikanov. Pravočasno pravo ukrepanje ti prihrani veliko skrbi in neugodnih zapletov ali posledic na dolgi rok.

5. Skupnost na daljavo

Neguj socialne stike s svojimi bližnjimi, posebej vsemi tistimi, ki ti skozi interakcijo prinašajo občutek miru, socutja, spoštovanja in povezanosti. Že v nosecnosti predlagam, da skrbiš za to socialno mrežo. Po porodu ti morda ne bo ustrezalo imeti (pogostih) stikov, a v naprej se lahko dogovoriš, da naj te npr. prijateljica kontaktira vsak teden, da te povpraša, kako si (in ne nujno, kako je dojenček ;)). Če ti ne bo do daljšega pogovora (ali do tega, da bi se ji sploh javila), ji boš povedala.

Virtualno se imaš možnost priključiti tudi skupinam mamic, ženskih krogom na daljavo. Enega vodim tudi jaz.

Kasneje po cca. dveh mesecih po porodu pa lahko se priključiš tudi raznim spletnim programom vadb, masaže za dojenčka, gibalnih uric za dojenčka ...

6. Mentalna priprava

V Sloveniji je trenutno veliko nosečnic v stiski zaradi poroda, saj partnerji pri porodu niso dovoljeni. Veliko je tudi takšnih, ki so skrbno načrtovale socialno mrežo za podporo po porodu (mame, tašce, poporodne doule, sestre, prijateljice), ki bi pomagale s hrano, skrbjo za dojencka in mamo, starejše otroke in razbremenile očeta, ki si tudi zasluži miren in radosten zacetek s tem dojenčkom.

Položaj ni zavidljiv.

Ima tudi svoje prednosti – vse, ki bi sicer imele veliko izzivov s postavljanjem mej in odvračanjem manj zaželjenih obiskov (ki v tebi zbujajo občutke neustreznosti, ki kritizirajo in dajejo nasvete, za katere nisi prosila), bo to sedaj nujno že zaradi objektivnih razlogov.

Druga prednost je ta, da boš lažje ostala doma v teh prvih tednih in bolj počivala. Vsaj tako upam. Morda boš imela še več dodatne pomoči, če kdo pri tebi doma dela od doma in ti bo tako vsaj malo bolj na voljo za tist tako želen tuš ali obrok hrane.


Preokviriš lahko svoje doživljanje situacije, da se zavestno in ljubeče v mislih pripraviš na ljubeč mehurček, ki ga boste ustvarjali kot nova družina. Pogovori se s partnerjem/ko o pričakovanjih, potrebah, željah. Predvidita, kako bosta skomunicirala/i svoje izzive in kako bosta delila/i svoje radosti. To je lahko tudi neizmerno lep čas za povezovanje, ustvarjanje intimnosti in zaupanja.


Vse dobro ti želim!


Sem Asja Samec, poporodna doula. Moje poslanstvo je podpirati mame v poporodnem obdobju v njihovem intenzivno-transformativnem procesu – rojevanja mame. Če želiš mojo strokovno podporo kot pripravo, pomoč ali reintegracijo izkušnje tega obdobja, mi piši. Več o meni in mojem delu najdeš >> tule <<.


Že imaš mojo brezplačno e-knjižico in avdio vizualizacijo?

  1. Naročiš ju >> tule <<

VSEBINA KNJIŽICE

1. Ko se rodi dojenček, se rodi tudi mama

2. Kakšne potrebe ima novorojena mama?

- Čustvene potrebe

- Telesne potrebe

- PraktiČne potrebe

3. Kaj pa partnerski odnos?

4. Pogoste stiske novorojene mame

5. Kaj in kdo lahko pomaga?



0 views

Naveži stik z mano

Ko začutiš, da imaš vprašanje, kaj za podeliti ali da me potrebuješ, si dobrodošla, da mi pišeš.

  • Instagram
  • Facebook

© 2019 Novorojena si - Asja Samec