Search
  • asja

4 sestavine za lažje poporodno obdobje

Updated: Aug 17, 2019

Ko sem si sama morala zapomniti razne besede v šoli ali na faksu, sem si jih pogosto zapomnila po prvih crkah besed. Naredila sem akronim. To je bila moja mnemotehnika za ucenje.


Pogosto srecam navodila, postopke, sisteme, ki so prav tako urejeni na takšen nacin, da si pomembni elementi ali faze lažje zapomnimo, da gredo lažje v uho. In danes s ponosom predstavljam svoj prvi akronim, ki sem ga ustvarila, da ti lahkotneje predam 4 sestavine za lažje poporodno obdobje.


Pazi to:

UPAJ (SI)


Celotna beseda – upaj si – je zaznamovana s tvojim pogumom. Ko ti je enkrat jasno, kakšno poporodno obdobje si želiš, kaj ti pripada in kaj to prinaša tebi in tistim okoli tebe – potem je motivacija dovoljšna in ogenj poguma bo zagorel, veter v jadrih te bo varno pripeljal na drugo stran transformacije.


Torej – 4 sestavine, ki se skrivajo pod UPAJ, so:


Ustavi se
Prepusti drugim
Avtomatiziraj
Jasen cilj





1. U - Ustavi se

Prvo in najpomembnejše – po porodu, ki je bil zate aktiven in za telo intenziven, je cas, da se ustaviš. Ne le za 3 dni, temvec da se zares ustaviš za vsaj kakšen mesec ali 6 tednov. Vse, kar ni povezano s tvojim pocitkom, okrevanjem in skrbjo za novorojencka, bo za nekaj tednov na pavzi. Cista hibernacija.

To nujno potrebuješ, da se zaceliš – šok za telo je velik, rana je velika (cetudi je ne vidiš) in izguba tekocin te je izcrpala. Duševno je porod prav tako pretres. Potrebuješ cas za integracijo.

Tudi ce se dobro pocutiš in imaš željo, da bi bila aktivna ter da ti ni težko, prosim, ustavi se, pomisli na te besede, in si podari pocitek. Ne iz strahu, da bi bilo kaj narobe, temvec iz ljubezni do sebe, dojencka in družine.


2. P - Prepusti drugim

Seveda, ce se ti ustaviš, še ne pomeni, da se življenje okrog tebe ustavi – še vedno si vpeta v okolje – moraš dobro jesti, piti, iti na WC, crkljati dojencka. A za nakupe in prehrano naj skrbijo tvoji bližnji (ali daljni), tudi precej skrbi za dojencka lahko prepustiš partnerju oz. tistemu, ki je s tabo (menjava plenick, nošenje, zibanje …).

Ce si se uspela na ta cas dobro pripraviti, ti bo lažje. Imaš ekipo/skupnost, ki te podpira kot topel objem oziroma vec njih, saj podporno mrežo bolj vidim kot krog oz. koncentricne kroge, ki se širijo navzven.


3. A - Avtomatiziraj

Kar nekaj zadolžitev v današnjem casu se da avtomatizirati ali si pri izvajanju pomagati s tehnologijo.

Hrano trgovci dostavljajo na dom, narociš jo lahko po spletu. Zadolžiš lahko nekoga, ki bo npr. tedensko narocal osnovne sestavine. Lahko se narociš na redne dostave ekološke lokalne zelenjave/sadja (npr. Zeleni zabojcek, Gajbica ipd.) .

Naj ti prijateljica organizira “vlak za obroke” (t.i. meal train), da ti vsakih nekaj dni nekdo iz tvojega kroga dostavi domac obrok. To je le nekaj idej, možnosti, ki jih poznam, je še veliko.


4. J - Jasen cilj

Nenazadnje – vsa orodja tega sveta nam ne pomagajo, ce jih ne uporabimo. Ce nam zmanjka zaleta, moci, poguma. Zato naj te vodi jasen cilj – to je tvoje zdravje in dobro pocutje, ki je neizmerna investicija v zdravje in dobro pocutje tvojega dojencka, partnerstva, odnosov z družino, prijatelji, skupnostjo še za leta v prihodnost.

Naj ti bo jasno, da gre za omejen cas, ki se resnicno zgodi le nekajkrat v življenju (po porodu). Zadaj si jasno vizijo sebe, ko se kot novorojena mama po prvih tednih v kokonu, ko si si upala resnicno poskrbeti zase, rodiš iz poporodnega pocitka osvežena, okrepljena, zadovoljna in prerojena – pripravljena na vse izzive, ki ti jih prinaša materinstvo in Življenje.



UPAJ SI, navijam zate.


PS: Prosim, oprosti mi za c-je brez šumnikov. Stran ne dovoli izbire fonta, ki bi jih prikazoval pravilno.



Sem Asja Samec, poporodna doula. Moje poslanstvo je podpirati mame v poporodnem obdobju v njihovem intenzivno-transformativnem procesu – rojevanja mame. Ce želiš mojo strokovno podporo kot pripravo, pomoc ali reintegracijo izkušnje tega obdobja, mi piši. Vec o meni in mojem delu najdeš tule.


ŽE IMAŠ MOJO E-KNJIŽICO?

Že imaš mojo e-knjižico? Jo že ima tvoja (noseca) prijateljica, hcerka, sodelavka?

Narociš jo tule.


VSEBINA KNJIŽICE:

1. Ko se rodi dojencek, se rodi tudi mama

2. Kakšne potrebe ima novorojena mama?

- Custvene potrebe

- Telesne potrebe

- Prakticne potrebe

3. Kaj pa partnerski odnos?

4. Pogoste stiske novorojene mame

5. Kaj in kdo lahko pomaga?

57 views
Rojstvo_mame_-_tečaj_spletna_(8).png

Naveži stik z mano

Ko začutiš, da imaš vprašanje, kaj za podeliti ali da me potrebuješ, si dobrodošla, da mi pišeš.

  • Instagram
  • Facebook

© 2019 Novorojena si - Asja Samec