Search
  • asja

Dieta brez mleka in jajc

Najpogostejša dieta, ki jo predpišejo dojecim mamam zaradi razlicnih težav, je dieta brez mleka in jajc.


Tudi sama sem, ko je bil sin še dojencek, dobila takšna navodila. Priznam, ni mi bilo prevec všec. A to neudobje in pogrešanje sira ter umešanih jajck ni bilo nic proti moji veliki želji po dojenju.


Danes je od tega že vec let in mleka in jajc še vedno ne uživam, saj se mi je takrat odprl nov svet kulinarike in socutja. Z veliko vec radosti kuham, pecem, preizkušam recepte, išcem navdih in hrano z veseljem delim z drugimi.


Moja posebna “super-moc” je veganiziranje receptov! :)

Povej mi svojo najljubšo tradicionalno jed in potrudila se bom, da jo pripravim brez sestavin živalskega izvora. Bo okus identicen? Za mnogo jedi ne. Bo okusno, njami, domace in nostalgicno? Bo.


V svetu brez uporabe jajc in mleka sem predhodno že bila na obisku, a nisem bila tako zavezana kot po tem, ko je bilo vprašanje sinovega zdravja. Sprva me je zelo presenetilo, koliko jedi povsem brez potrebe vkljucuje kravje mleko in jajca. In v koliko jedeh se skrivajo, ko jih najmanj pricakuješ.


Od kar imamo zakon o oznacevanju alergenov, je mnogo, mnogo lažje!


Kaj bo torej na meniju?


Kot poporodna doula ob obisku na domu na željo mame ali ob njenem nenasprotovanju, kuham. Vem, kako pomembna je dobra prehrana pri okrevanju po porodu, pri dobrem pocutju mame in za dojenje.

In vem, da pogosto mame na dieti zelo pogrešajo tisti znan, domac okus in teksturo nekaterih jedi, ki tradicionalno vsebujejo mleko in jajca. Zelo se potrudim, da poustvarim to najljubšo jed. Spoznala sem kar nekaj trikov, skrivnosti in radosti vega kuhinje.


V vsakem primeru pa upoštevam tradicionalne smernice in nasvete za prehrano v poporodnem obdobju – ki naj bo kašasta, mocnata, topla, hranljiva, pravilno zacinjena in slastna.


Sliši se odlicno, sestavine na pult, lonec na štedilnik in akcija.


Najraje pripravljam razlicne jedi na žlico, saj ustrezajo vsem zgornjim kriterijem.

Rada uporabljam znacilne laktogene sestavine (polento, oves, sezam …). Po želji pa ti pripravim še pekac polentne lazanje za vecerjo z vso družino in rižev puding za sladkanje.


Ce ješ hrano brez mleka in jajc, ker moraš, ker tako želiš ali pa bi vseeno želela, da ti jo skuham, se mi javi.


Vsaka novorojena mama si zasluži jesti dobro in zdravo in da vsaj kdaj pa kdaj kdo drug to ljubece pripravi zanjo.

PS: Prosim, oprosti mi za c-je brez šumnikov. Stran ne dovoli izbire fonta, ki bi jih prikazoval pravilno.


Sem Asja Samec, poporodna doula. Moje poslanstvo je podpirati mame v poporodnem obdobju v njihovem intenzivno-transformativnem procesu – rojevanja mame. Ce želiš mojo strokovno podporo kot pripravo, pomoc ali reintegracijo izkušnje tega obdobja, mi piši. Vec o meni in mojem delu najdeš tule.


ŽE IMAŠ MOJO E-KNJIŽICO?

Že imaš mojo e-knjižico? Jo že ima tvoja (noseca) prijateljica, hcerka, sodelavka? Narociš jo tule.

VSEBINA KNJIŽICE:

1. Ko se rodi dojencek, se rodi tudi mama

2. Kakšne potrebe ima novorojena mama?

- Custvene potrebe

- Telesne potrebe

- Prakticne potrebe

3. Kaj pa partnerski odnos?

4. Pogoste stiske novorojene mame

5. Kaj in kdo lahko pomaga?


51 views
Rojstvo_mame_-_tečaj_spletna_(8).png

Naveži stik z mano

Ko začutiš, da imaš vprašanje, kaj za podeliti ali da me potrebuješ, si dobrodošla, da mi pišeš.

  • Instagram
  • Facebook

© 2019 Novorojena si - Asja Samec